Na emoce zákazníků působí pouhé pohyby svalů při prohlížení webu

Home  >>  Neuromarketing a NLP  >>  Na emoce zákazníků působí pouhé pohyby svalů při prohlížení webu

Na emoce zákazníků působí pouhé pohyby svalů při prohlížení webu

13
Srp,2013

off

Na emoce zákazníků působí pouhé pohyby svalů při prohlížení webu

Když máme dobrou náladu, usmíváme se, … a nebo máme dobrou náladu, protože se usmíváme? Obojí je pravda! Již bylo hodně napsáno o vlivu emocí v reklamě a o tom, jak prostá fakta a technické popisy výrobků nehrají tu nejdůležitější roli při našem rozhodování o nákupu. Zajímavé je proto sledovat, co všechno naše emoce ovlivňuje, a že třeba pouhé nepatrné pohyby svalů v obličeji při prohlížení webu nejsou výsledkem jenom našich pocitů, ale naopak  naše emoce přímo ovlivňují.

 

„Botox je nepřítel webdesignu“

Stále krásné a mladé tváře s botoxem (kosmetický přípravek pro odstranění vrásek) jsou v našem případě nejužitečnější právě na obrazovce, jako vhodný objekt fotografie či videa. Na té druhé straně, tedy před obrazovkou či displejem, jsou těmi nejhoršími návštěvníky. Lidé s botoxem mívají totiž problém prožívat naplno své emoce právě kvůli znecitlivění svalových partií v obličeji. Některé výzkumy dokonce dokazují, že lidé s botoxem nedokáží emoce ani cítit! Vzbudit pozitivní náladu a motivovat takového návštěvníka ke konverzi, může být pak těžší.

 

Čemu věnovat pozornost při návrhu webu?

1) Znáte to dobře! Když čtete malá písmenka, mhouříte oči a mračíte se! A v dnešní době mobilních zařízení musíme dát na dostatečnou velikost písmenek ještě větší pozor. Zkuste si každý grafický návrh, či již naprogramovaný web zmenšit na 50 % původní velikosti. I v takovém případě by měl být text čitelný

2) Dobře si rozmyslete fotografie se zmateným manažerem pod horou papírů a šanonů, či nechápavou blondýnku u PC. Ano, u někoho možná vzbuzují úsměv na tváři, ale zároveň mohou způsobit, že se zákazník spíše vcítí do pocitů zmateného chudáka z obrázku, třeba právě díky tomu, že se mu nechce přemýšlet nad vtipem a pouze podvědomě začne napodobovat zděšenou tvář z obrázku. Jeho svaly na tváři se začnou mračit a další svaly jednoduchým klikem váš web zavřou

3) Připravte pro své zákazníky uživatelsky přívětivé a použitelné webové stránkyvíce o termínu použitelnost zde, abyste nenutili návštěvníky přemýšlet (to občas bolí), ale abyste naopak vykouzlili na jeho tváři úsměv a radost

4) VIDEO – zatím stále málo využíváno, i přesto, že právě videoukázky dokáží ovlivnit lidské emoce nejvíce. Je prokázáno, že se u člověka aktivizují stejné části mozku jako u toho, kterého pozorujeme při prožívání nějaké emoce.

Najdete další příklady?
Zdroje
  • Vliv botoxové injekce na emoce: Joshua Davis, Bernard College (2010)
  • Zrcadlení pocitů: Nicola Canessaová (2009)
  • Použitelnost designu (UXD): Susan Weinschenk „Neuro Web Design“