Jaká vodítka a tlačítka na webu zvyšují šanci, že náš návštěvník provede to, co chceme?

Home  >>  Neuromarketing a NLP  >>  Jaká vodítka a tlačítka na webu zvyšují šanci, že náš návštěvník provede to, co chceme?

Jaká vodítka a tlačítka na webu zvyšují šanci, že náš návštěvník provede to, co chceme?

12
Bře,2013

off

Jaká vodítka a tlačítka na webu zvyšují šanci, že náš návštěvník provede to, co chceme?

Řídíme se tím, na co jsme zvyklí, co očekáváme. Podvědomě vyhledáváme známé předměty, tvary, funkce a situace, které v nás vzbuzují  příjemný pocit a pokud fungují nakonec tak, jak jsme očekávali, pak je vše v pořádku. V opačném případě máme z takového „vodítka“ nepříjemný pocit zklamání a v případě webové stránky pak i o návštěvníka (zákazníka) méně.

Vkládejte na web správně tlačítka a další vodítka, aby návštěvníci i letmým pohledem viděli, co mají udělat

Při tvorbě webdesignu zkontrolujte, zda jsou pro návštěvníky vámi preferované objekty snadno viditelné i letmým pohledem, dokáží je intuitivně pochopit a je jim jasné, co mají udělat. Návštěvník se nejdříve převážně podvědomě na vašem webu rozhlédne, aby našel objekty či jiná vodítka, která mu pomohou rychle splnit úkol či zjistit požadovanou informaci.

Chceme stisknout (kliknout) na tlačítka, která známe ze skutečných přístrojů

Pocit skutečného tlačítka (podvědomě vyhledávaného vodítka) dosáhneme vložením stínu ve správném směru! Porovnejte obrázky níže a uvidíte, že velmi snadno rozeznáte, na které tlačítko máte kliknout a které tlačítko je již „stisknuté“.

tlacitka-pred  tlacitko-po
Levé tlačítko motivuje návštěvníka ke stisknutí.

 

Moderní je nefunkční?

Stále častěji se u modernějších webů setkáváme s potlačením stínů u tlačítek. Ruku na srdce, co se vám líbí více a na co byste raději klikli?

tlacitko-stare  tlacitko-nove

Starý klasický zápis hypertextového odkazu pomocí modrého podtrženého textu se velmi často nahrazuje pod diktátem grafických manuálů jinou barvou textu, dokonce bez podtržení. Takovéto odkazy jsou pak hůře rozpoznatelné nejenom na klasickém počítači či notebooku, ale především v mobilních zařízeních, kde vyhledávaná vodítka zmizí! Ke změně kurzoru myši po najetí nad odkaz v mobilních zařízeních prostě nedojde, návštěvník tak vůbec neví, že na tento text může kliknout.

 

Zdroje:

The Design of Everyday Things, Don Norman

100 věcí, které by měl každý designér vědět o lidech, Susan M. Weinschenk, Ph.D.