Hulvátství v online diskusích skrývá překvapivá nebezpečí

Home  >>  Neuromarketing a NLP  >>  Hulvátství v online diskusích skrývá překvapivá nebezpečí

Hulvátství v online diskusích skrývá překvapivá nebezpečí

13
Dub,2013

off

Hulvátství v online diskusích skrývá překvapivá nebezpečí

Také se obáváte, že negativní komentáře mohou změnit názor čtenářů na obsah vašeho článku? Ano, ale pozor, pokud se jedná o komentáře nezdvořilé až hulvátské, pak si musíte poradit i s dalším nebezpečím! Studie publikovaná v Journal of Computer-Mediated Communication se zaměřila na nezdvořilost a vnímání rizika v online prostředí a dospěla k zajímavým závěrům.

Content marketing a co na to neuromarketing?

Interaktivní obsah, který je vytvářen samotnými návštěvníky, zvyšuje hodnotu webových stránek. Stále více autorů a webů, bez ohledu na svou velikost a zaměření, umožňuje svým čtenářům přidávat jejich komentáře a názory k článkům, stránkám a akcím. Úskalími content marketingu, jako módního trendu na internetu, se zabývali odborníci na neurovědy.

Pro svůj průzkum účinků komentářů u článku si vybrali doposud téměř neznámé téma nanotechnologií. Polovina čtenářů si mohla pod článkem přečíst i komentáře s bezdůvodnými nadávkami a urážkami, jako např.: „jsi idiot,..“ „jsi hloupý, když …“ namísto více neutrálního jazyka. Druhá polovina čtenářů měla pod článkem obyčejné komentáře, které, byť psané s cílem přesvědčit čtenáře o jiném výkladu, jejich názory nezměnily. Avšak komentáře, ve kterých byly použité urážlivé výrazy, ano!

Čtenáři vystaveni hulvátským komentářům se stali nejenom více umíněnými, ale dokonce měnili skutečný výklad článku a došli tak k jiným závěrům z příběhu. U této skupiny respondentů docházelo také k větší polarizaci názorů na chápání rizik, spojených s nanotechnologií. Uvědomují si pak více negativ spojených s nanotechnologií, než si původně mysleli.

Celá studie je ke stažení zde

Překvapí vás i další nebezpečí?

Prosperují a dále se rozvíjejí ty komunity, ve kterých se hulvátské komentáře neobjevují, či pouze výjimečně. Členové skupiny, diskutujících na určité téma, zůstávají raději v příjemném a útulném společenství. Dokonce i dlouholetí členové odchází, pokud jsou vystaveni nepřátelství, byť nepřímému. Proto je i z tohoto pohledu doporučení pro moderátory a správce komunit jednoznačné: vulgární příspěvky smazat, popř. ukončit členství problematickým diskutujícím i přes nepříjemné nařčení z cenzury. Dalším důvodem pro mazání těchto hulvátských příspěvků je i přirozená lidská motivace více reagovat na nepřátelství, vyvolaná pocitem potřeby reagovat v případě ohrožení, takže celá diskuse je pak příliš obsáhlá. Ve výsledku nejsou takové komentáře příliš věcné, naopak je lze považovat za škodlivé a zbytečné pro všechny zúčastněné.