Desatero úspěšného prodeje na internetu

Home  >>  UX  >>  Desatero úspěšného prodeje na internetu

Desatero úspěšného prodeje na internetu

13
Říj,2013

off

 

Desatero úspěšného prodeje na internetu

Jak na internetu vytvořit z výrobku žádaný produkt?

Pokud je pro vás prezentace na internetu stále obávanou součástí marketingové komunikace, přečtěte si těchto 10 základních a praktických tipů pro váš elektronický obchod (e-shop), které vám pomohou výrobek či službu úspěšně prodávat.

Desatero úspěšného prodeje jsem připravila pro společnost Effectix.com v atraktivní infografice. Ke stažení ZDE.

 

1. Nenuťte zákazníka přemýšlet

Promyslete si jasnou koncepci a cíl webu. První dojem z vašeho webu musí být pozitivní. Struktura webu, grafické rozložení prvků a samotné texty pak musejí být pro návštěvníka intuitivní a sdělovat mu srozumitelně, kde se právě nachází a co má udělat.
Lidé „čtou“ obrázky, vzbuzují u nich emoce, které mají při nákupním rozhodnutí obrovský vliv. Pro snadnější orientaci použijte graficky zpracovaná tlačítka, různé ikonky a piktogramy, které zdůrazní důležité informace a odkazy. K obrázkům přidávejte i výstižné popisy. Zkusili jste již video, například natočit videomanuál k výrobku?

2. V jednoduchosti je krása a síla

Samotná cesta k nákupu produktu musí být opravdu jednoduchá, bez zbytečné nutnosti se registrovat, složitého hledání možností a termínu doručení zboží, nejasné výsledné ceny do posledního kroku.

3. Klíčem jsou zákazníkovy potřeby

Pište o tom, jaký užitek má produkt pro samotného uživatele. Myslete na svého zákazníka a nevítejte ho úvodní stránkou „O nás“ s bohatou firemní historií! Vypište do přehledných odstavců a odrážek, jaký užitek a radost mu váš produkt přinese, proč by si měl návštěvník vybrat právě váš e-shop.
Stejně tak i u samotných popisů výrobků se snažte kromě technické funkčnosti zdůraznit i přednosti výrobku s přínosy pro kupujícího, a nebojte se přitom využít formy příběhu.

4. Jedinečná konkurenční výhoda boduje

Zdůrazněte jedinečnost produktu, nebo vašich služeb. I přesto, že o nákupu rozhodují emoce, zákazník potřebuje mít i jednoznačný praktický důvod, aby si svůj správný výběr potvrdil.
Sdělte mu svoji JKV (jedinečnou konkurenční výhodu).

5. Internet je mobilní – a co vy?

Pamatujte, že stále více vašich zákazníků bude chtít váš web a e-shop vidět dobře na mobilních telefonech a tabletech. A hlavně z mobilních zařízení nakupovat.
Design webu je nutné mít takový, aby byl na mobilních zařízeních plně použitelný.

6. Doporučení je to, co prodává

Pochlubte se svými úspěchy a dobře odvedenou prací. Pro menší firmy, které oslovují nové zákazníky, jsou velmi významné reference a důvěryhodná doporučení.
A nezapomeňte na aktualizaci poslední novinky s PF 2013!

7. Být tam, kde jsou zákazníci

Buďte vidět ve srovnávačích zboží a cen, jako např. Heureka.cz, Zboží.cz, jejichž vliv jako pomocníka při nákupu stále roste. Nejde pouze o porovnání ceny, ale o důvěryhodnost, známost a oblíbenost produktu.
Publikujte, přispívejte odbornými články a komentáři všude tam, kde jsou vaši zákazníci.

8. Líbit se vyhledávačům

Nepodceňujte optimalizaci pro vyhledávače, které jsou významné při přivádění zákazníků na web. Je potřeba optimalizovat pomocí kvalitních textů, relevantními zpětnými odkazy a hlavně s ohledem na lidi, ne pouze na stroje.

9. Bez upřímných vztahů to nepůjde

Budujte vztahy se svými zákazníky a cílovou skupinou, komunikujte s nimi a dejte jim možnost se vyjádřit, sdílet a „lajkovat“ vaše stránky a produkty. Ideální je k tomu využívat váš firemní blog, e-mailing, sociální sítě (Facebooku, Twitter, Youtube, Google+, ale možná i Pinterest a Instagram).

10. Dvakrát měř, jednou řež

Testujte, měřte, upravujte – každý web je jedinečný a proto žádná doporučení neplatí stoprocentně! Webové stránky, newslettery a online reklamy lze jednoduše testovat, vyhodnotit a také obratem upravovat!

Zkuste online testovat například dvě různé formy propagace stejného produktu, u kterých změníte např. obrázek, popis, cenu či umístění formuláře. Získáte cenné informace o tom, na co vaši zákazníci lépe reagují a jak váš produkt na internetu prodat.

Pozn.: Zkrácená verze článku byla otištěna v časopisu „Obchod a Finance“ č. 10. Doplněná verze, včetně infografiky byla zveřejněna na blogu spol. Effectix.com